Monday, March 11, 2013

5 CARA TIDAK MASUK AKAL TETAPI BERHASIL


Jom kita kongsikan 5 cara yang tidak masuk akal,tetapi sangat membantu untuk mengurangkan berat badan dan mengawal selera makan anda.


Hidu pisang,epal atau peppermint.


Mengikut eksperimen yang dijalankan oleh Dr Alan R.Hirsch dari Smell & Taste Treatment and Research Foundation di Chicago,seramai 3000 sukarelawan menyertai kajian ini.Lebih kerap mereka menghidu,semakin kurang rasa lapar mereka dan lebih banyak kilo yang dpat diturunkan.Purata berat yang dapat diturunkan oleh para sukarelawan adalah sebanyak 13.6kg seorang.Teorinya adalah dengan menghidu dapat memberi signal kepada otak bahawa anda sudah memakan ia."Food tricks".


Makan dihadapan cermin.





Mengikut kajian yang dijalankan oleh Arizona State University dan Erasmus University Rotterdam mengenalpasti makan dihadapan cermin dapat mengurangkan pengambilan makanan sebanyak 1/3 dari pengambilan biasa.Apabila makan dihadapan cermin,mata akan melihat saiz tubuh badan dan serta merta membuat kita berjaga-jaga dalam pengambilan makanan. Macam mengata diri sendiri bila makan banyak dihadapan cermin.


Makan bersama orang lelaki.


Apabila makan bersama orang berlainan jantina,kita akan menjadi lebih feminine.(Jadi sopan gitu).Secara tak langsung makan pun tak banyak.Begitu juga orang lelaki yang ingin mengurangkan bera badan.Apabila makan bersama girlfriend mesti nak nampak macho.Control je makan.Tak gitu..??


Bila makan,bayar secara TUNAI.


Bayar menggunakan kredit kad akan membuatkan anda lebih cenderung untuk membuat order dengan banyak.Bila bayar tunai,had pembelian makanan serta-merta dapat dihadkan.



Ambil gambar.


Sekarang Instagram menjadi fenomena.Jika kita mengambil gambar sebelum memakannya,kemuadia tengok semula gambar makanan itu,ia boleh membuatkan anda berhenti dan berfikir sebelum mengikut kehendak hati.Peringatan secara visual dapat membantu anda menghadkan pengambilan makanan yang tidak berkhasiat.

Jika masih sukar untuk mengawal rasa lapar,asyik nak makan je....Jom amalkan CINCH SHAKE MIX @ ESP yang pastinya memberi kekenyangan dalam jangka masa panjang..



Untuk info dan order
Hubungi 019-3845992..(call@sms)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...