Monday, February 9, 2015

HB ASYIK RENDAH JE..APA NAK BUAT..

Assalamualaikum,

Bagi kebanyakkan ibu hamil,sering mengeluh apabila Hemoglobin(HB) rendah ketika pemeriksaan rutin.Kadangkala mereka bermasalah untuk makan sesetengah jenis ubat yang dibekalkan pihak klinik.Ada yang pening dan loya.Hal itu jadi pada saya sendiri.Tak tahu dimana silapnya.Hasilnya,bila pemeriksaan HB dijalankan HB rendah.Pernah 1 ketika nurse cakap HB saya macam golongan
orang pendalaman sebab HB saya terlalu rendah hingga 5.6.(telan air liur jela).

Risau HB rendah saya pun beli Obimin (sejenis Iron tablet jugak) kat farmasi.Tapi masalah sama terjadi jugak.Ada orang lain ok je makan.Saya? Tahla.Mengada-ngada sangat kan.Hal ni berlarutan sampai hujung pregnancy Zahra.Paling tinggi pun dalam 10.9 sepanjang pregnancy tu la.


Kalau kita tengok kadar HB saya mengandungkan Zahra Dan Nabila memang beza kan.Kadar tu maintain paras tu sahaja sampai bersalin.

Nak tahu apa yang saya makan..Ni dia...


Alhamdulillah,sepanjang saya amalkan Vitalea Iron Tablet ni memang takde masalah pening dan loya.HB pun maintain cantik.Saya pun cergas sepanjang kehamilan ke-2.

Siap ade 28 vitamin dan mineral dalam 1 botol lagi.

Sesiapa yang nak HB cantik.Jom pakat-pakat amalkan Vitalea Iron Tablet ni.
Satu botol ada 120 biji.Makan sebiji je sehari.Boleh tahan sampai 4 bulan tau.Terus sambung amalkan ketika berpantang dan menyusukan anak.Terus-menerus anak dapat khasiat dari 28 vitamin dan mineral.Harga pun sangat berpatutan.(Februari 2015 ada promosi tau)

Masalah HB rendah sangat berisiko.Bertindaklah sebelum terlambat.

Info/Order
Contact : 019-3845992 (SMS@Whatsapp shj)
Email    : gardthezzz@gmail.com




2 comments:

  1. Aida dulu pun hb rendah. semua pregnancy.
    nurse asyik marah :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stress kn ble kne marah dgn nurse.tp ade vitalea ni mmg hb maintain je.Xde marah2 lg..hehe..
      wajib try spe yg blm try tu..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...