Wednesday, January 28, 2015

KEPERLUAN SEBELUM BERSALIN

Assalamualaikum..
Bagi seorang mama baru..Adakala tertanya-tanya apa yang perlu mereka persiapkan untuk menyambut kelahiran anak sulung mereka.Kebiasaan segala persiapan untuk menyambut bayi boleh dibeli ketika USIA kandungan 6 bulan dan ke atas.Waktu ni,new parent dah boleh cek jantina baby.Bila dah tau kan mudah sikit anak shopping baju kembang ke kan kalau baby girl.


Antara keperluan asas yang perlu dibeli ialah:

  • Tuala bayi 2 helai
  • Kain lampin
  • Tuala kecil 
  • 2 helai Baju dan seluar. (Lengan panjang)
  • 2 helai Baju dan seluar. (Lengan pendek)
  • 2 helai Baju dan seluar. (Lubang-lubang)
  • Selimut bayi
  • Set tilam bayi
  • 3-4 set sarung kaki & tangan.
  • Pampers NewBorn
  • Set mandian bayi
  • Minyak telon (saya pilih minyak penawa Hitam)
  • Kain bedung
  • Topi Bayi
  • Kelambu bayi
Untuk mama pulak saya cadangkan untuk standby Breastpump..Penting untuk pump susu bila breast membengkak.Kalau biar terus membengkak,mama boleh demam tau.
Selain tu saya turut mencadangkan SET BERPANTANG Shaklee yang sesuai untuk mereka yang bersalin normal ataupun ceaseration.Selain turut membantu penghasilan susu yang meriah.Saya amalkan dan sangat berpuas hati.Alhamdulillah.

Nota Kaki: Yang dicadangkan seperti di atas adalah pengalaman saya sendiri.

Semoga bermanfaat..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...