Friday, March 27, 2015

KIRAAN WAKTU SUBUR UNTUK HAMIL

Assalamualaikum..

Setiap orang mempunyai teknik tersendiri dalam pengiraan waktu subur.Waktu subur penting samada mahu hamil atau untuk menjarakkan kehamilan.Saya sendiri mengira waktu subur untuk hamil anak kedua.

Jadual kiraan waktu subur.


Bagaimana pengiraan saya pula?

Pengiraan saya,jika saya datang bulan pada 5/3/2015 (hari pertama) maka tarikh subur saya adalah pada 19/3/2015.

Caranya begini.

Dari tarikh pertama datang bulan.Dikira hingga hari ke-15.Hari ke-15 merupakan waktu subur.Jadi masa tu merupakan waktu paling ideal untuk "make love" dengan suami.

Kalau takut miss tarikh waktu subur tu,rajin-rajinlah "make love" antara hari ke 13,14,15,16..InshaAllah.Usaha tangga kejayaan.hihi..

Pengalaman saya sewaktu merancang kehamilan kedua saya.Bulan pertama selepas saya berhenti pil perancang,kiraan saya tersasar sehari.Jadi saya gagal untuk hamil.Mungkin juga masih berbaki kesan pil perancang dalam tubuh saya ni.Jadi saya aim bulan kedua.Hasilnya,bulan berikutnya saya disahkan hamil.Alhamdulillah.Kiraan saya tepat.

Hasilnya..Hihihihi..

Nur Qhayra Nabila 19/1/2014
Semua orang mempunyai tahap kesuburan yang berbeza,saya syorkan supaya bagi yang merancang untuk hamil, mengamalkan Set Kesuburan Shaklee bagi meningkatkan peluang anda untuk hamil.


Testimoni pengguna


Info/Order
Sms-Whatapps 0193845992
Email - gardthezzz@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...