Thursday, May 14, 2015

KENAPA PERLU BAGI VITAMIN PADA ANAK-ANAK?

Assalamualaikum..


Apa perasaan kita bila jumpa baby macam ni?
Geeram kan..Comel sangat..

Walaupun kelihatan comel.Ibu bapa perlu melihat perkembangan berat dan tinggi si manja supaya BMI mereka seiring dengan umur mereka.Jika terlebih,ini yang merisaukan bila anak dah masuk line Obesiti.Jika terkurang,kesian pulak tengok anak kecik dan lambat besar.Sampai terpaksa jumpa pakar pemakanan tak syok la kan..

Pemilihan vitamin yang bersesuaian dan berkualiti perlu diambil kira sebelum diberikan kepada anak-anak.

Kenapa perlu beri vitamin kepada anak anak?

Anak-anak terlalu memilih makanan.

  • Dalam proses tumbesaran anak-anak,ibu bapa perlu menyiapkan makanan berkhasiat kepada anak-anak. Namun begitu,bukan semua anak-anak mahu makan sayur dan buah-buahan.Jadi ibu bapa yang sedar akan hal ini seharusnya mendapatkan vitamin sebagai makanan tambahan anak-anak supaya segala nutrisi dapat dibekalkan sama seperti mereka makan sayuran dan buahan.

Tak tahu keperluan nutrisi anak cukup atau tidak.

  • Ibu bapa yang terlalu sibuk bekerja tidak pasti sama ada maid/nursery memberi bekalan nutrisi secukupnya pada anak mereka.Jadi bekalkan nutrisi selengkapnya walaupun anda sibuk bekerja.

Anak-anak gemar kepada air manis berbanding air masak.

  • Mungkin ada yang meminum air masak tetapi majoritinya sangat sedikit.Jika diberi pilihan antara air masak dan air manis seperti air kotak.Pastinya air manis menjadi pilihan anak-anak.Kadar gula yang berlebihan mampu mengakibatkan obesiti dikalangan kanak-kanak mahupun dewasa.

Gaya hidup anak-anak kini.

  • Berbanding dahulu,kanak-kanak lebih gemarkan aktiviti luar rumah yang lebih seronok.Pelbagai jenis permainan dilakukan bersama kawan-kawan.Kini,anak-anak lebih gemarkan duduk sahaja dirumah sambil bermain IPad,PS2,Xbox dan macam-macam lagi.Apabila aktiviti pasif ini dilakukan,sel-sel otak tidak dapat bergerak aktif dan berbahaya dalam proses tumbesaran anak.Risiko obesiti semakin tinggi.

Persekitaran

  • Jika kita lihat persekitaran kita,adakah persekitaran kita bersih dari pencemaran.Pencemaran dari asap rokok,kilang dan kenderaan.Apabila persekitaran tidak bersih sangat berisiko untuk tumbesaran anak-anak.Ketika masih kanak-kanak kita perlukan persekitaran yang bersih supaya imunisasi dan minda mereka dapat berkembang dengan baik.

Shaklee menyediakan Multivitamin terbaik dan pastinya berkualiti khas untuk anak-anak.

Memperkenalkan VITA-LEA Kids dengan wajah baru..


Perbandingan Vita-Lea Kids berbanding jenama lain yang terdapat dipasaran.




Pilihan terbaik untuk anak anak.Diperisakan dengan perasa anggur kegemaran anak-anak.Tidak merosakkan gigi.

Beberapa feedback dari pengguna




Berminat untuk mendapatkan Vita-Lea Kids untuk anak anak anda?

SMS/Whatsapp
0193845992 (Dila)

Email
dilazaini17@gmail.com

COD
Jerantut-Temerloh-Mentakab



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...