Wednesday, May 27, 2015

"S" PALING POPULAR MASAKINI

Assalamualaikum..

Tahu tak S paling glamour selain Datuk Siti Nur Haliza?hihi..
Opkos la Shaklee kan.Meh nak story sikit pasal Shaklee yang mungkin tak semua orang tahu.


  • VITAMIN PERTAMA
Vitamin pertama yang dihasilkan Shaklee pada 1915,lama giler kan.100 tahun dah.Nama vitamin pertama yang dikeluarkan adalah Vitalized Minerals.Sampai sekarang Vitalized Minerals ni masih ada dan nama sekarang adalah Vita-Lea Iron Formula.

  • SYARIKAT SHAKLEE
Setelah 41 tahun Vitalized Minerals ni bertapak,barulah Dr.Forest C Shaklee menubuhkan syarikat Shaklee pada tahun 1956 bersama anak-anaknya St.Forrest Jr. dan Raleigh.

  • PRODUK KEDUA
Pada tahun 1960,produk kedua yang dihasilkan oleh Shaklee adalah Basic H.Sejenis bahan pencuci tanpa fosfat pekat dan boleh terbiodegrasi.

  • SYARIKAT PERTAMA
Syarikat pertama terletak di National Avenue,Hayward,California.Namun begitu Shaklee Corporation headquaters berpindah ke Emeryville,California pada tahun 1974.

  • PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN
Shaklee membelanjakan hampir USD12juta setiap tahum untuk tujuan penyelidikan dan pembangunan di fasili Shaklee di Hayward,California.Kerjasama bersama Stanford University telah membina makmal kedua di Palo Alto,California.Shaklee mempunyai lebih daripada 150 saintis dan penasihat yang terdiri daripada doktor,professor dan saintis dari syarikat terkenal dan universiti terkemuka di dunia.

Berbanding syarikat vitamin yang Latin,Shaklee mempunyai kilang sendiri untuk menghasilkan produk sendiri.Tidak seperti syarikat vitamin yang lain yang hanya mengambil bekalan vitamin kemudian dibungkus dan dilabelkan dengan jenama sendiri.

Shaklee kini beroperasi di US,Jepun,China,Taiwan,Canada,Mexico,Indonesia dan Malaysia.

Mari kita BINA KESIHATAN yang baik supaya kehidupan yang lebih berkualiti dapat dinikmati bersama yang tersayang.

Love,





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...