Tuesday, May 5, 2015

PHYTOCOL,MENURUNKAN KADAR KOLESTROL ANDA

Assalamualaikum...

Kolestrol terbahagi kepada 2 jenis iaitu HDL dan LDL.HDL merupakan kolestrol bail.Manakala LDL dikategorikan sebagai kolestrol jahat.

Tahukah anda?
Kadar kolestrol tinggi penyumbang terbesar kepada penyakit JANTUNG dan ANGIN AHMAR.
Diet yang tidak seimbang,keturunan dan gaya hidup tidak sihat menjadi faktor utama masalah kolestrol tinggi.


Saranan American Heart Association:-
  • Individu NORMAL..Pengambilan tidak lebih 300mg sehari.
  • Pesakit JANTUNG..Pengambilan tidak lebih 200mg sehari..
Akan tetapi....


3 kali ganda saranan AHA....OMG!!!!

Jom rendahkan kadar kolestrol dalam badan anda.

Solusi anda...





Apa itu FITOSTEROL?

"Fitosterol adalah kolesterol rantai pendek yang berfungsi sebagai penghadang kolesterol jahat. Ia biasa disebut dengan kolesterol HDL (High Density Lipoprotein) atau kolesterol baik. Sama dengan kolesterol jahat (kolesterol LDL), ia juga merupakan turunan dari ‘keluarga’ lemak.

Mengapa ia disebut kolesterol baik? Ini karena ia punya fungsi mengikis dan membuang kolesterol jahat yang menyumbat pembuluh darah, dan menggiringnya kembali ke hati untuk diproses dan dilenyapkan. Ia juga berfungsi sebagai penghadang di pembuluh darah yang mencegah kolesterol jahat mengendap, serta melindunginya dari aterosklerosis (terbentuknya plak pada dinding pembuluh darah).

Pembentukan plak di dinding pembuluh darah – yang mengakibatkan penyempitan – ini dipengaruhi beragam faktor internal dan eksternal, sepertiglico-lipo toxicity (kebanyakan gula dan lemak), physical lazzyness (malas bergerak, terlalu banyak duduk dan malas olahraga), hingga radikal bebas (rokok, polusi udara, sinar x-ray, radiasi telepon seluler, pengawet makanan, dan sebagainya)." (sumber)

Info / Order
SMS - Whatsapp
0193845992 (dila)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...