Tuesday, April 7, 2015

DIET,TAPI BERAT BADAN TAK TURUN,TANDA METABOLISME RENDAH

Assalamualaikum,

Apakah itu Metabolisme?


Bagi fungsi tubuh badan,metabolisme adalah jumlah tenaga atau kalori yang dibakar untuk mengekalkan fungsi-fungsi asas tubuh badan.Setiap aktiviti yang dilakukan,kita akan membakar kalori.Tak kiralah samada ketika kita bersenam mahupun tidur.Seperti sebuah kenderaan yang memerlukan minyak untuk menjana kuasa.Metabolisme adalah pengurus 'minyak' dalam tubuh kita.Namun,setiap individu mempunyai kadar metabolisme yang berbeza.Jika tubuh seseorang lebih berotot maka kadar metabolisme lebih tinggi berbanding seseorang yang lebih lemak.


Untuk bahasa yang lebih mudah,metabolisme merupakan proses tubuh yang menukar kalori menjadi tenaga.

Kadar Metabolisme dipengaruhi oleh beberapa faktor:-

Jantina - Kebiasaannya,kadar metabolisme lelaki lebih tinggi dari wanita kerana saiz badan lelaki lebih besar berbanding wanita dan mempunyai kurang lemak.

Umur - Selepas usia 40 tahun,kadar metabolisme akan menjadi semakin perlahan disebabkan pengecutan otot dan paras lemak yang semakin meningkat.

Genetik - Terdapat individu yang lebih bertuah kerana mempunyai metabolisme yang cepat sejak dilahirkan.Jadi,bila dia makan banyak pun berat badannya tak naik.Best kan...

Beberapa tips untuk meningkatkan kadar Metabolisme tubuh:-

Lakukan senaman pemberat setiap hari.Tak perlu angkat macam atlet bina badan tu ye.Cukup sekadar pemberat biasa tapi dilakukan berulang kali.

Makan supplement KALSIUM.Apabila kalsium kurang,ia akan mencetus hormon yang menyumbang ke arah peningkatan berat badan.

Minum air secukupnya 8 gelas sehari bagi meningkat fungsi tubuh badan.

Makan makanan pedas.Kandungan capsaicin dalam cili boleh membakar kalori selepas 30 minit makan.

Minum CINCH ENERGY TEA MIX..
Cinch Energy Tea Mix mampu memberi tenaga dan menjadikan lebih mudah berpeluh.Kandungan yang terdapat dalam Cinch Energy Tea Mix akan memberi rasa kenyang.Sangat membantu dalam proses diet dan dapat mengekalkan tenaga dalam tubuh serta membantu meningkatkan kadar metabolisme seseorang.
Rasanya,boleh dihidangkan panas dan sejuk.


Harga : RM 131.00 / 28 Sticks

Sangat mudah.Sepeket sehari untuk hasil yang memuaskan.

Info/Order
SMS, Whatsapp 0193845992
Email : gardthezzz@gmail.com




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...